Bænkpres til 15 ugers træningsøvelser

Hvad gør den godt for: Skulder, bryst, triceps.

Hvad skal du bruge: Flad bænk og vægtstang med skiver (se, hvor tunge de skal være her).

Sådan gør du: Læg dig på ryggen på den helt flade bænk med vægtstangen lige under dine bryster. Pres langsomt vægtstangen opad i en ret vinkel – sørg for at have fuld kontrol over vægtstangen under hele bevægelsen.

Husk at holde skuldrene nede under hele øvelsen, så du ikke spænder op i skuldrene og dermed øger risikoen for skader.

Før nu langsomt stangen nedad igen til startpositionen – undlad at lade vægtstangen hvile på brystkassen, før du gentager øvelsen.

Tips: Husk at holde albuerne i en vinkel på 90 grader, så du ikke stritter med dem – det kan give dig skader på længere sigt.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background