Bænkpres til 15 ugers træningsøvelser

Hvad gør den godt for: Skulder, bryst, triceps.

Hvad skal du bruge: Flad bænk og vægtstang med skiver (se, hvor tunge de skal være her).

Sådan gør du: Læg dig på ryggen på den helt flade bænk med vægtstangen lige under dine bryster. Pres langsomt vægtstangen opad i en ret vinkel – sørg for at have fuld kontrol over vægtstangen under hele bevægelsen.

Husk at holde skuldrene nede under hele øvelsen, så du ikke spænder op i skuldrene og dermed øger risikoen for skader.

Før nu langsomt stangen nedad igen til startpositionen – undlad at lade vægtstangen hvile på brystkassen, før du gentager øvelsen.

Tips: Husk at holde albuerne i en vinkel på 90 grader, så du ikke stritter med dem – det kan give dig skader på længere sigt.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background