Styrkeskolen: Squat (klassisk)

Lår, uge 1-3

Se næste øvelse

Se hele Styrkeskolen

Kaldes "kongen" af alle styrkeøvelser - fordi den er så effektiv. Stå oprejst med benene i skulderbreddes afstand. Gå ned i knæ, mens du skyder bagdelen tilbage og løfter armene strakt skråt opad for at holde balancen. Overlårene skal være parallelle med gulvet, mens du sænker bagdelen ned mod gulvet. Gå langsomt op og ned - uden at miste balancen. Øvelsen skal mærkes i overlåret og i bagdelen.

Undgå: At udføre øvelsen med stiv ryg, at skubbe knæene længere frem end tæerne. Underbenet skal så vidt muligt stå lodret.

Muskler: Knæstrækkerne, den lille sædemuskel og den store sædemuskel.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background