Styrkeskolen: Squat (klassisk)

Lår, uge 1-3

Se næste øvelse

Se hele Styrkeskolen

Kaldes "kongen" af alle styrkeøvelser - fordi den er så effektiv. Stå oprejst med benene i skulderbreddes afstand. Gå ned i knæ, mens du skyder bagdelen tilbage og løfter armene strakt skråt opad for at holde balancen. Overlårene skal være parallelle med gulvet, mens du sænker bagdelen ned mod gulvet. Gå langsomt op og ned - uden at miste balancen. Øvelsen skal mærkes i overlåret og i bagdelen.

Undgå: At udføre øvelsen med stiv ryg, at skubbe knæene længere frem end tæerne. Underbenet skal så vidt muligt stå lodret.

Muskler: Knæstrækkerne, den lille sædemuskel og den store sædemuskel.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background