4 måltider proppet med proteiner

Få dækket lige præcist dit proteinbehov afhængigt af, om du vil tabe dig, træner meget eller bare vil leve almindeligt sundt.

Træner du meget, vil du tabe dig eller vil du bare leve almindeligt sundt? Vælg den version, der passer til din profil og få den rigtige mængde proteiner, kulhydrater og sunde fedtstoffer.

MORGENMAD: Skyr med müsli

Slank: 150 g skyr med 30 gram müsli, 5 valnødder og 10 mandler.
Træningsflittig: 200 g skyr med 45 gram müsli, 1 banan i skiver, 2 friske dadler i små stykker, 10 mandler og 3 hakkede valnødder.
Sund: 45 gram müsli med 250 ml letmælk, 1 banan skåret i skiver, 10 mandler, 3 hakkede valnødder.

Skyr spises ofte som morgenmad - men faktisk er det supersunde surmælksprodukt også ideelt som mellemmåltid og tilbehør til frokost og aftensmad.

FROKOST: Rugbrød med makrel

Slank: 1 skive rugbrød med 1 dåse makrel i tomat.
Træningsflittig: 2 skiver rugbrød med 1 dåse makrel i tomat. Hertil 100 g gulerødder og 1/3 majskolbe.
Sund: 1 skive rugbrød med ½ dåse makrel i tomat og 1 stribe mayonnaise. Hertil 200 g gulerødder, og 1 majskolbe.

AFTENSMAD: Laks med jordskokker

Slank: 125 g ovnbagt laks. Hertil 200 g jordskokker skåret fint på mandolinjern, overhældt med 1 spsk hvid balsamico og 1 tsk olivenolie. Drys med ½ frisk, finthakket daddel.
Træningsflittig: 125 g ovnbagt laks. Hertil 200 g jordskokker skåret fint på mandolinjern, overhældt med 1 spsk hvid balsamico og 1 tsk olivenolie. Drys med 1 ½ frisk, finthakket daddel. Spis 1 grovbolle til.
Sund: 80 g ovnbagt laks. Hertil 200 g jordskokker skåret fint på mandolinjern, overhældt med 1 spsk hvid balsamico og 1 tsk olivenolie. Drys med 1 frisk, finthakket daddel. Spis 1 grovbolle til.

Det behøver ikke at være besværligt at lave lækker og sund aftensmad. Her finder du en lang række opskrifter på aftensmad, du kan lave på under 30 minutter.

MELLEMMÅLTID: Knækbrød, ost og bær

Slank: 1 stk. knækbrød med 1 ½ skive 30+ ost. Hertil 75 g blåbær.
Træningsflittig: 2 stk. knækbrød med 2 skiver 30+ ost. Hertil 75 g blåbær.
Sund: 2 stk. knækbrød med ½ tsk smør og 1 skive 30+ ost. Hertil 75 g blåbær.

LÆS OGSÅ: Oversigt over det mest proteinrige mad

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background