Sådan udfører du liggende rygstræk

Stræk hele kroppen igennem og giv slip på spændinger i kroppen med rygstrækket.

Sådan gør du

  • Lig på ryggen med armene strakt over hovedet. Stræk på en indånding hele kroppen, flex fødderne, og skub hælene væk fra dig, lænden presser du let i gulvet. Stræk – stræk – stræk.
  • Giv slip på en udånding, og træk vejret. Ånd ind, og stræk højre ben og højre arm samtidigt.
  • Du har stadig flexede fødder og skubber hælen væk fra dig. Stræk – stræk – stræk.
  • Ånd ud, giv slip, og træk vejret. Gentag med venstre side, og afslut med hele kroppen en gang til.

Virkning

  • Du får strakt hele kroppen igennem og givet slip på spændinger.
  • Særligt har ryggen godt af at blive strakt, så den kan finde ro til natten.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background