Sådan udfører du liggende rygstræk

Stræk hele kroppen igennem og giv slip på spændinger i kroppen med rygstrækket.

Sådan gør du

  • Lig på ryggen med armene strakt over hovedet. Stræk på en indånding hele kroppen, flex fødderne, og skub hælene væk fra dig, lænden presser du let i gulvet. Stræk – stræk – stræk.
  • Giv slip på en udånding, og træk vejret. Ånd ind, og stræk højre ben og højre arm samtidigt.
  • Du har stadig flexede fødder og skubber hælen væk fra dig. Stræk – stræk – stræk.
  • Ånd ud, giv slip, og træk vejret. Gentag med venstre side, og afslut med hele kroppen en gang til.

Virkning

  • Du får strakt hele kroppen igennem og givet slip på spændinger.
  • Særligt har ryggen godt af at blive strakt, så den kan finde ro til natten.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background