Pike push-up med mountain climbers

Med øvelsen pike push-up med mountain climbers får du benhård træning af arme og skuldre, samt styrket hele kernemuskulaturen - og så blot med egen kropsvægt. Prøv øvelsen selv!

Kvinde laver pike push-up med mountain climbers

SUPERØVELSEN - pike push-up med mountain climbers

© Jakob Helbig

Du bruger blot din egen kropsvægt, men får alligevel benhård træning af arme og skuldre i denne effektive udgave af en push-up. Når der tilmed bliver smidt mountain climbers ind i øvelsen, får du styrket hele kernemuskulaturen i samme hug, mens også lår og lægge aktiveres i den løbende bevægelse.

5 trin til pike push-up med mountain climbers

Kvinde laver push-up
© Jakob Helbig

Stå i planke på strakte arme med hænderne i ca. skulderbreddes afstand. Hav let spredte ben, og hold kroppen helt strakt fra bagdel til hoved.

Kvinde laver v med kroppen
© Jakob Helbig

Gå på tæerne ind mod hænderne, så din bagdel ryger op i luften, og kroppen danner et omvendt V. Gå fremad i et kontrolleret tempo.

Kvinde laver v med kroppen
© Jakob Hellbig

Bøj i albuerne, og sænk hovedet ned mod gulvet. Lad gerne hovedet komme helt ned og ramme gulvet, hvis du kan. Stræk armene igen.

Kvinder laver push-up
© Jakob Helbig

Gå benene bagud, så du ender tilbage i planken.

© Jakob Helbig

Fortsæt straks med mountain climbers, hvor du trækker skiftevis det ene og det andet knæ op mod brystet i højt tempo, så du nærmest løber på stedet. Hold ryggen så lige som muligt, mens du løber. Løb to-tre gange med hvert ben, før du starter forfra med en ny pike push-up.

    Newsletter background