Maveøvelse: tjener-sitdown

Den flade mave lurer lige under overfladen - her er endnu en effektiv maveøvelse du skal lave så mange gange du kan.

Startposition

  • Sid med ret ryg med fødderne i hoftebreddes afstand, let bøjede knæ og tæerne pegende opad.
  • Tag vægten i hånden, og stræk armen op mod loftet.
  • Kig fremad. Spænd mave og bækkenbund.

Bevægelse

  • Sænk overkroppen ved hjælp af mavemusklerne. Armen med håndklædet skal pege op mod loftet hele tiden.
  • Rund ryggen, mens du langsomt sænker overkroppen hvirvel for hvirvel.
  • Lav de gentagelser, du skal, og gentag så med vægten i den anden arm.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background