Maveøvelse: tjener-sitdown

Den flade mave lurer lige under overfladen - her er endnu en effektiv maveøvelse du skal lave så mange gange du kan.

Startposition

  • Sid med ret ryg med fødderne i hoftebreddes afstand, let bøjede knæ og tæerne pegende opad.
  • Tag vægten i hånden, og stræk armen op mod loftet.
  • Kig fremad. Spænd mave og bækkenbund.

Bevægelse

  • Sænk overkroppen ved hjælp af mavemusklerne. Armen med håndklædet skal pege op mod loftet hele tiden.
  • Rund ryggen, mens du langsomt sænker overkroppen hvirvel for hvirvel.
  • Lav de gentagelser, du skal, og gentag så med vægten i den anden arm.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background