Maveøvelse: planke-mix

Denne øvelser træner hele muskelkorsettet omkring din kropsstamme, kort sagt - både mave og ryg.

Startposition

  • Læg dig på maven på gulvet med blikket ned i gulvet.
  • Placer dine hænder lige under dine skuldre. Stil dig op på tæerne, og hold ryggen i en ret linje fra hoved til fødder.
  • Spænd i hele kroppen, og tænk på at have en god holdning.

Bevægelse

  • Stræk armene. Løft den ene arm strakt mod loftet, samtidig med at du drejer kroppen, så du nu står med siden til med udstrakt krop og med en god holdning.
  • Den anden arm skal være placeret under skulderen som støtte.
  • Kig lige frem. Arbejd dig langsomt tilbage til startpositionen, og byt side.
  • Hold hver position fra 30 til 60 sekunder – og gerne længere.

Ingen gentagelser!

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background