Maveøvelse: planke-mix

Denne øvelse træner hele muskelkorsettet omkring din kropsstamme, kort sagt - både mave og ryg.

Startposition

  • Læg dig på maven på gulvet med blikket ned i gulvet.
  • Placer dine hænder lige under dine skuldre. Stil dig op på tæerne, og hold ryggen i en ret linje fra hoved til fødder.
  • Spænd i hele kroppen, og tænk på at have en god holdning.

Bevægelse

  • Stræk armene. Løft den ene arm strakt mod loftet, samtidig med at du drejer kroppen, så du nu står med siden til med udstrakt krop og med en god holdning.
  • Den anden arm skal være placeret under skulderen som støtte.
  • Kig lige frem. Arbejd dig langsomt tilbage til startpositionen, og byt side.
  • Hold hver position fra 30 til 60 sekunder – og gerne længere.

Ingen gentagelser!

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background