Maveøvelse: crunches med håndvægt

Vejen til flad mave starter her. Træn alle maveøvelser til udmattelse - der skal ikke være nogen kræfter tilbage når du er færdig med dine øvelser!

Startposition

  • Hold en håndvægt/vægtskive på brystet.
  • Lig på gulvet med fødderne tæt sammen og let bøjede knæ. Fodsålerne skal være i gulvet.
  • Spænd mave og bækkenbund. Kig fremad og nedad ved at presse din hage ned mod brystet.

Bevægelse

  • Spænd maven, og løft overkroppen, så højt du kan.
  • Sænk overkroppen til startposition hvirvel for hvirvel.
  • Hold igen på tilbagevejen, og gentag øvelsen, inden skulderbladene rammer gulvet.

For svært? Drop vægtskiven de første par gange!

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background