Maveøvelse: crunches med håndvægt

Vejen til flad mave starter her. Træn alle maveøvelser til udmattelse - der skal ikke være nogen kræfter tilbage når du er færdig med dine øvelser!

Startposition

  • Hold en håndvægt/vægtskive på brystet.
  • Lig på gulvet med fødderne tæt sammen og let bøjede knæ. Fodsålerne skal være i gulvet.
  • Spænd mave og bækkenbund. Kig fremad og nedad ved at presse din hage ned mod brystet.

Bevægelse

  • Spænd maven, og løft overkroppen, så højt du kan.
  • Sænk overkroppen til startposition hvirvel for hvirvel.
  • Hold igen på tilbagevejen, og gentag øvelsen, inden skulderbladene rammer gulvet.

For svært? Drop vægtskiven de første par gange!

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background