kvinde laver mave-kryds-bøjning på stranden. Cirkeltræning.

Mave-kryds-bøjning

Spænd op i mavemusklerne og opnå en mærkbar effekt på både styrke, kondition og sundhed med dette cirkeltræningsprogram. Her får du øvelsen mave-kryds-bøjning.

21. juni 2016 af Michelle Kristensen

Kom i gang med cirkeltræning

Sådan laver du mave-kryds-bøjning

  • Læg dig helt strakt på ryggen med hænderne over hovedet. Gør dig lang.
  • Løft højre arm, venstre ben og overkroppen op fra gulvet, og rør venstre ben med din højre hånd. 
  • Du skal helt op at sidde på numsen, men stadig være tilbagelænet. Kør langsomt ned til udgangsposition igen, og løft herefter venstre arm og højre ben op.
  • 20 gentagelser (10 til hver arm/ben).
  • HUSK Du må gerne svinge med armen, der skal løftes og presse mod sandet med modsatte arm, så du får lettere ved at komme op.

Burpees er en af de øvelser, hvor du maksimerer din forbrænding og øger din muskelmasse i forhold til kropsfedt. Men har du helt styr på teknikken? Få det her!

Se øvelsen på video nedenfor.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: