Krydslunges med hop

Cirkeltræning styrker og former alle kroppens muskler, og øvelsen krydslunges med hop er ingen undtagelse.

To piger laver lunges på strand. Cirkeltræning

Kom i gang med cirkeltræning

Sådan laver du krydslunges med hop

  • Stil dig med en knytnævebredde mellem fødderne og vægten på venstre ben. Højre fod skal op på tå.
  • Kør højre ben bagud, og kryds det bag venstre ben, og bøj ned i venstre knæ, samtidig med at højre fod er i jorden.
  • Sæt herefter af på venstre ben, så du hopper opad, og kom tilbage til udgangspositionen.
  • 12 gentagelser på hvert ben (24 i alt).
  • HUSK Tænk på, at der er en mur foran dit ansigt, når du går bagud/nedad. Så sikrer du dig, at du går lige ned og op.

Se øvelsen på video nederst i artiklen

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background