kvinder laver squat med twist. Cirkeltræning.

Bred squat med twist

Cirkeltræning kræver kun ét redskab, også er det endda et du altid har med dig, nemlig dig selv. Så hvad end du er i skoven eller på stranden, kan du altid finde tid til at lave bred squat med twist.

21. juni 2016 af Michelle Kristensen

Kom i gang med cirkeltræning

Sådan laver du bred squat med twist

  • Stil dig med ca. en meters afstand mellem fødderne, og lad dem pege en smule ud til siden.
  • Bøj så langt ned i knæene som muligt, som om du skal sætte dig på en stol, så numsen kommer ned mod jorden. 
  • Sæt herefter af primært i højre ben, stræk venstre ben, og kør højre knæ og venstre albue sammen. 
  • Kør ned til udgangsposition igen, og kør nu venstre ben op til højre albue.
  • 20 gentagelser.
  • HUSK Hold hele tiden overkroppen oprejst, og kig lige frem. Brug maven, når du laver bevægelsen, hvor albue og knæ rører hinanden.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Se øvelsen på video nederst i artiklen

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: