Low row med TRX

Brug din TRX til at lave low row, og træn dine arme, ryg og skuldre på en og samme tid.

Pige træner med TRX.

TRX-ØVELSE 3: Træner arme, skuldre og ryg.

© Jakob Helbig

Sådan laver du low row med TRX

TRX-stilling

  • Stå bag ved TRX'en, og træk stropperne op til mellemmarkeringen.
  • Jo længere frem du går, jo hårdere bliver øvelsen – og omvendt.

Sådan gør du

  • Tag fat i håndtagene, læn dig tilbage, stræk armene, og vend håndfladerne ind mod hinanden. Hold knæene let bøjede.
  • Pust ud, mens du trækker dig frem, så du bøjer armene med albuerne pegende bagud.
  • Træk vejret ind, og kom tilbage ud til helt strakte arme.
  • Spænd op i mavemusklerne, og hold ryggen rank.
  • Det er vigtigt, at du udfører øvelsen kontrolleret og langsomt, så du kan mærke, at du bruger armmusklerne og ikke hiver med skuldrene.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. Er du øvet, så lav den i 1 min.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background