Low row med TRX

Brug din TRX til at lave low row, og træn dine arme, ryg og skuldre på en og samme tid.

Pige træner med TRX.

TRX-ØVELSE 3: Træner arme, skuldre og ryg.

© Jakob Helbig

Sådan laver du low row med TRX

TRX-stilling

  • Stå bag ved TRX'en, og træk stropperne op til mellemmarkeringen.
  • Jo længere frem du går, jo hårdere bliver øvelsen – og omvendt.

Sådan gør du

  • Tag fat i håndtagene, læn dig tilbage, stræk armene, og vend håndfladerne ind mod hinanden. Hold knæene let bøjede.
  • Pust ud, mens du trækker dig frem, så du bøjer armene med albuerne pegende bagud.
  • Træk vejret ind, og kom tilbage ud til helt strakte arme.
  • Spænd op i mavemusklerne, og hold ryggen rank.
  • Det er vigtigt, at du udfører øvelsen kontrolleret og langsomt, så du kan mærke, at du bruger armmusklerne og ikke hiver med skuldrene.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. Er du øvet, så lav den i 1 min.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background