crunches med TRX
© Jakob Helbig

Crunches med twist med TRX

Med denne TRX øvelse garanterer vi sved på panden! Øvelsen tager nemlig fat i de lige, de skrå og de dybtgående mavemuskler.

19. maj 2016 af Frida Hallqvist

Crunches med tvist med TRX

TRX-stilling

  • Træk stropperne ned til den nederste markering.

Sådan gør du

  • Kom ned på gulvet med ryggen til TRX'en, og placer fødderne i stropperne.
  • Spænd op i mavemusklerne, og undgå at svaje i ryggen, når du står i planken, som er øvelsens startposition.
  • Fleks fødderne, og pres dem godt ned i stropperne. Stå på strakte arme.
  • Pust ud, og træk knæene ind mod den ene arm, samtidig med du runder ryggen en smule og løfter den lidt op.
  • Træk vejret ind, og kom tilbage ud til planken, og fortsæt dynamisk fra side til side.
  • Prøv at få flow i bevægelsen, så du kommer lidt op i tempo uden at gå på kompromis med teknikken.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. og øvet i 1 min.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: