Crunches med twist med TRX

Øvelsen tager fat i de lige, de skrå og de dybe mavemuskler.

crunches med TRX

TRX-ØVELSE 5: Træner din mave.

© Jakob Helbig

Crunches med tvist med TRX

TRX-stilling

  • Træk stropperne ned til den nederste markering.

Sådan gør du

  • Kom ned på gulvet med ryggen til TRX'en, og placer fødderne i stropperne.
  • Spænd op i mavemusklerne, og undgå at svaje i ryggen, når du står i planken, som er øvelsens startposition.
  • Fleks fødderne, og pres dem godt ned i stropperne. Stå på strakte arme.
  • Pust ud, og træk knæene ind mod den ene arm, samtidig med du runder ryggen en smule og løfter den lidt op.
  • Træk vejret ind, og kom tilbage ud til planken, og fortsæt dynamisk fra side til side.
  • Prøv at få flow i bevægelsen, så du kommer lidt op i tempo uden at gå på kompromis med teknikken.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. og øvet i 1 min.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background