Crunches med twist med TRX

Øvelsen tager fat i de lige, de skrå og de dybe mavemuskler.

crunches med TRX

TRX-ØVELSE 5: Træner din mave.

© Jakob Helbig

Crunches med tvist med TRX

TRX-stilling

  • Træk stropperne ned til den nederste markering.

Sådan gør du

  • Kom ned på gulvet med ryggen til TRX'en, og placer fødderne i stropperne.
  • Spænd op i mavemusklerne, og undgå at svaje i ryggen, når du står i planken, som er øvelsens startposition.
  • Fleks fødderne, og pres dem godt ned i stropperne. Stå på strakte arme.
  • Pust ud, og træk knæene ind mod den ene arm, samtidig med du runder ryggen en smule og løfter den lidt op.
  • Træk vejret ind, og kom tilbage ud til planken, og fortsæt dynamisk fra side til side.
  • Prøv at få flow i bevægelsen, så du kommer lidt op i tempo uden at gå på kompromis med teknikken.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. og øvet i 1 min.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background