Hamstringløft med benåbning med TRX

Brug din TRX til denne øvelse, og træn dine baller, lår og lægge.

Hamstringløft med TRX

TRX-ØVELSE 6: Træner lægge, lår og baller.

© Jakob Helbig

Sådan laver du hamstringløft med benåbning med TRX

TRX-stilling

  • Læg dig ned på ryggen, og træk stropperne ned til nederste markering.

Sådan gør du

  • Placer fødderne i stropperne, og fleks fødderne. Løft bagdelen fra gulvet, samtidig med du presser ned i hælene i stropperne.
  • Pust ud, og åbn dine ben ud til siderne, træk vejret ind, og saml dem igen. Bliv oppe i luften under hele øvelsen.
  • Husk at spænde op i mavemusklerne, og undgå at svaje i ryggen. Bøj evt. en smule i knæene, hvis du får ondt i ryg eller knæ under øvelsen.
  • Kom ned og hvil på gulvet.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. og øvet i 1 min.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background