Hamstringløft med benåbning med TRX

Brug din TRX til denne øvelse, og træn dine baller, lår og lægge.

Hamstringløft med TRX

TRX-ØVELSE 6: Træner lægge, lår og baller.

© Jakob Helbig

Sådan laver du hamstringløft med benåbning med TRX

TRX-stilling

  • Læg dig ned på ryggen, og træk stropperne ned til nederste markering.

Sådan gør du

  • Placer fødderne i stropperne, og fleks fødderne. Løft bagdelen fra gulvet, samtidig med du presser ned i hælene i stropperne.
  • Pust ud, og åbn dine ben ud til siderne, træk vejret ind, og saml dem igen. Bliv oppe i luften under hele øvelsen.
  • Husk at spænde op i mavemusklerne, og undgå at svaje i ryggen. Bøj evt. en smule i knæene, hvis du får ondt i ryg eller knæ under øvelsen.
  • Kom ned og hvil på gulvet.
  • Er du begynder, skal du lave øvelsen i 30 sek. og øvet i 1 min.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background