Yoga push-up

At få flotte arme og skuldre kræver hårdt arbejde. Denne øvelse kombinerer yoga med armbøjninger.

Sådan laver du yoga push-up

  • Hvil hænder og fødder i håndstand på gulvet. Spænd godt i maven. Hænderne skal stå lidt længere fra hinanden end i skulderbredde og flugte med brystet.
  • Bøj så armene 90 grader.

  • Når du strækker armene igen, skubber du kroppen op og tilbage, så du kommer helt op i et stræk med strakte ben og numsen oppe i ”en spids”. Husk at holde hovedet i neutral nakkestilling, så du slapper af og ser ned mod dine fødder.

  • Spænd i maven, og kom tilbage i håndstand. Gentag.
  • Let 7-8 gentagelser
  • Øvet 10-12 gentagelser
  • Muskler, der trænes Deltamuskel, triceps og bryst. Bonus for mave og coremuskulaturen.

Se øvelsen på video her

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background