Yoga push-up

At få flotte arme og skuldre kræver hårdt arbejde. Denne øvelse kombinerer yoga med armbøjninger.

Sådan laver du yoga push-up

  • Hvil hænder og fødder i håndstand på gulvet. Spænd godt i maven. Hænderne skal stå lidt længere fra hinanden end i skulderbredde og flugte med brystet.
  • Bøj så armene 90 grader.

  • Når du strækker armene igen, skubber du kroppen op og tilbage, så du kommer helt op i et stræk med strakte ben og numsen oppe i ”en spids”. Husk at holde hovedet i neutral nakkestilling, så du slapper af og ser ned mod dine fødder.

  • Spænd i maven, og kom tilbage i håndstand. Gentag.
  • Let 7-8 gentagelser
  • Øvet 10-12 gentagelser
  • Muskler, der trænes Deltamuskel, triceps og bryst. Bonus for mave og coremuskulaturen.

Se øvelsen på video her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background