Kvinde laver øvelse med elastik på strand
En træningselastik

er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Styrketræning med elastik: Bliv stærk på 30 minutter

Lav vores effektive træningsprogram med elastik tre gange om ugen, og mærk allerede efter nogle uger, at du er blevet stærkere.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Effektivt træningsprogram, der gør dig bomstærk

Du behøver hverken store maskiner eller masser af plads for at styrketræne. 1 elastik, 6 øvelser, 30 minutter og 3 gange om ugen  – mere skal der ikke til for at blive markant stærkere.

I dette effektive træningsprogram har vi omhyggeligt udvalgt øvelser, som udfordrer mange muskler samtidigt. Og med en træningselastik bliver øvelserne endnu mere effektive, idet elastikkens modstand gør, at musklerne udfordres konstant, hvilket giver dig et større udbytte. 

Uanset om du er begynder eller øvet, kan du blive udfordret af øvelserne, for  afhængigt af hvor stramt du holder træningselastikken, kan du selv tilpasse sværhedsgraden.

Vi har træningsprogrammer til løb, styrketræning, yoga og crossfit - og meget mere. Find dit nye træningsprogram her og nå i mål med din træning.

Husk opvarmningen, inden du går i gang med de 6 øvelser

8 gentagelser af hver øvelse

  • Lav cirkler med dine fødder i begge retninger.
  • Tvist ryggen fra side til side.
  • Sving dine arme rundt i store cirkler.
  • Rul med dit hoved, og kig fra side til side.
  • Løft et knæ ad gangen, træk det ud til siden, og før det langsomt ned igen.
  • Rul op og ned igennem ryggen.
  • Tag nogle dybe vejrtrækninger. 

Find de 6 øvelser længere nede på siden.


Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: