Frida Hallqvist: Maveroning

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Maveroning med træningselastik

Med denne øvelse træner du både de dybe, lige og skrå mavemuskler samt arme, skuldre og ryg.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Sådan laver du maveroning

Startposition

  • Placér elastikken under begge fødder, kryds den hen over benene, og hold den spændt i dine hænder. 
  • Bøj dine knæ en smule, og fleks dine fødder. 
  • Rund din ryg i lænden, så meget du kan, og spænd op i dine mavemuskler. 
  • Slap af i skulder og nakke.

Øvelsen

  • Pust ud, og træk i elastikken, så du trækker dine albuer ud til siderne og lidt bagud. 
  • Du skal få en fornemmelse af, at du nu spænder endnu mere op i dine mavemuskler. 
  • Træk vejret ind, og kom frem med armene igen. 
  • Du kan gøre øvelsen hårdere ved at læne dig mere tilbage og stramme elastikken.

Muskler, du træner: De dybe, lige og skrå mavemuskler samt arme, skuldre og ryg.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 5 sæt.

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 5 sæt.

Træningselastik – sådan vælger du den rette og træner effektivt

Maveroning

© Jakob Helbig

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler