Frida Hallqvist: Lunge med biceps

En elastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have. 

© Jakob Helbig

Lunge med biceps og elastik

Med denne effektive styrketræningsøvelse får du både trænet arme og ben.

19. juni 2017 af Frida Hallqvist

Sådan laver du lunge med biceps

Startposition

  • Placér elastikken under din forreste fod, og stræk det andet ben langt bagud. 
  • Spænd op i dine mavemuskler, og stræk dig lang igennem ryggen.

Øvelsen

  • Pust ud, når du bøjer ned i en lunge med begge ben i 90 graders vinkel. 
  • Samtidigt bøjer du dine arme, så du spænder elastikken endnu mere og får fat i dine biceps. 
  • Husk at holde dine albuer højt op for mere styrke. 
  • Træk vejret ind, og kom op igen.

Muskler, du træner: Biceps, lår og baller.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt). 

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt).

Lunge med biceps

© Jakob Helbig

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler