Lunge med biceps og elastik

Med denne effektive styrketræningsøvelse får du både trænet arme og ben.

Frida Hallqvist: Lunge med biceps

En træningselastik er alt, hvad du behøver til øvelserne, men den SKAL du så også have.

© Jakob Helbig

Sådan laver du lunge med biceps

Startposition

  • Placér elastikken under din forreste fod, og stræk det andet ben langt bagud.
  • Spænd op i dine mavemuskler, og stræk dig lang igennem ryggen.

Øvelsen

  • Pust ud, når du bøjer ned i en lunge med begge ben i 90 graders vinkel.
  • Samtidigt bøjer du dine arme, så du spænder elastikken endnu mere og får fat i dine biceps.
  • Husk at holde dine albuer højt op for mere styrke.
  • Træk vejret ind, og kom op igen.

Muskler, du træner: Biceps, lår og baller.

Begynder: 40 sek. øvelse + 20 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt).

Øvet: 50 sek. øvelse + 10 sek. pause. Lav 6 sæt (skift ben efter hvert sæt).

Lunge med biceps

© Jakob Helbig

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background