Trailløb er guf for dit indre legebarn

Væk dit indre legebarn med trailløb og træn hele kroppen på din helt egen trænings-rute, hvad enten du bor i tæt på skov eller i byen.

18. december 2014 af Claus Cancel

Derfor skal du dyrke trailløb


Jo mere smattet, jo sjovere er det. Hop i et par særlige trailløbesko, der har godt med greb under sålen, og løb ud i skoven.

Skoene sørger for, at du står helt fast, også selv om der er mudret. Allersjovest bliver det, når du forlader de flade skovstier og søger ud i terrænet. Herude hopper du over træstubbe, dukker dig under træstammer og slanger dig for at undgå tjørnekrat.

Hav gerne et par handsker på, og brug også hænderne og armene til aktivt at hive dig rundt om træer og op ad skråninger. Tænk ikke over, hvor hurtigt du løber, men kun på, at du skal klare dig igennem udfordringerne.

Udbytte

Du træner hele kroppen og ikke kun løbemusklerne, når du hopper, bukker og slanger dig gennem skovens udfordringer. Det gør løbeturen langt mere effektiv end en tur på løbebåndet. Du får også en naturoplevelse, som er helt unik — særligt når du forlader skovstierne og løber ud i terrænet. Her ser du en side af naturen, som andre sjældent ser.

Investering

Cirka 1000 kr. for et par trailsko, der er bygget til at kunne gribe fat i en mudret skovbund. Glem alt om at løbe på smattede skovstier i dine almindelige løbesko, da du risikerer at glide og falde.

Sværhedsgrad

Let, hvis du begynder med at løbe på skovstierne. Sværere, hvis du søger ud i terrænet.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: