Stå på skøjter, og få faste baller

Det føles som en leg, når man spænder skøjterne på og løber ud på isen. Men for dine baller og lårmuskler er det effektiv og hård træning!

Skøjt dig til faste baller.

Derfor skal du stå på skøjter

Skøjteløb giver ligesom rulleskøjteløb god motion til lårmusklerne og strammer op i bagen, ligesom kredsløbet får sig en ordentlig rusketur.

I hårde vintre kan skøjterne bruges til langture på søerne, men du kan også muntre dig på de opstillede skøjtebaner og få en god og sjov oplevelse, der samtidig giver masser af træning.

Udbytte

Giver god træning af benmuskulaturen og strammer bagdel og lår effektivt op. Det træner også de stabiliserende muskler, kropsstammen, og er god kredsløbstræning. Er desuden en meget skånsom motionsform, da du glider på isen og dermed ikke får de stød op gennem kroppen, som når du fx løber.

Investering

Skøjter kan fås for 500-1000 kr. Vil du have hjelm på, kan du bruge cykelhjelm.

Sværhedsgrad

Nemt, hvis man har skøjtet som barn, for det kommer hurtigt igen. Sværere, hvis du ikke har skøjtet før, for så kræver det lidt overvindelse at komme i gang.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background