Skøjt dig til faste baller.

Stå på skøjter og få faste baller

Det føles som en leg, når man spænder skøjterne på og løber ud på isen. Men for dine baller og lårmuskler er det effektiv og hård træning!

15. december 2014 af Claus Cancel

Derfor skal du stå på skøjter

Skøjteløb giver ligesom rulleskøjteløb god motion til lårmusklerne og strammer op i bagen, ligesom kredsløbet får sig en ordentlig rusketur.

I hårde vintre kan skøjterne bruges til langture på søerne, men du kan også muntre dig på de opstillede skøjtebaner, og få en god og sjov oplevelse, der samtidig giver masser af træning.

Udbytte

Giver god træning af benmuskulaturen og strammer bagdel og lår effektivt op. Det træner også de stabiliserende muskler, kropsstammen, og er god kredsløbstræning. Er desuden en meget skånsom motionsform, da du glider på isen og dermed ikke får de stød op gennem kroppen, som når du fx løber.

Investering


Skøjter kan fås for 500-1000 kr. Vil du have hjelm på, kan du bruge cykelhjelm.

Sværhedsgrad

Nemt, hvis man har skøjtet som barn, for det kommer hurtigt igen. Sværere, hvis du ikke har skøjtet før, for så kræver det lidt overvindelse at komme i gang.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: