Løb og low carb uge 3 & 4

Kulhydraterne får endnu et nøk nedad. Det betyder, at du nu får mindre brød, pasta, kartofler og frugt. I stedet skal din krop nu vænne sig til at blive mæt i proteiner, grove grøntsager og lidt, men godt, fedt.

Protein og grønt gør dig mæt.

Det kan du forvente

Du får nu så få kulhydrater, at hjernen og kroppen i større grad skal hente sin energi fra det såkaldte ketonstofskifte.

Systemet, der omdanner fedtsyrer til brændstof, er særdeles effektivt, men det kan godt tage lidt tid at få kroppen helt op i omdrejninger. Føler du indimellem, at blodsukkeret dykker (let kvalme og utilpashed er typiske symptomer), så er det tegn på, at du ikke er helt omstillet. Men bare rolig, det skal nok komme.

Bliver du rigtig utilpas, kan du redde dig i land med en lille brik juice, som er nem at have med i tasken eller i skuffen på arbejdet – men kun til nødstilfælde!

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background