Push-ups på trapper

Det er ikke kun benene, der får glæde af trappetræning. Dine arme får også en tur med øvelsen push-ups på trapper.

Sådan laver du push-ups

  • Sæt fodballerne på jorden, og hænderne på trappen.
  • Placer hænderne så højt oppe, at du kan have kroppen i en lige opadgående linje og holde numsen nede.
  • Spænd i maven, skub numsen ind under dig, og bøj så i albuerne, mens overkroppen nærmer sig trappen.
  • Tænk på, at det er brystet, der skal ned mod trappen, ikke ansigtet. Nakken skal holdes i en lige forlængelse af rygsøjlen.

  • Gentagelser Lav 8 push-ups – i langsomt tempo!

  • Hold 1 minuts pause, og gå så tilbage til øvelse 5. Lav øvelse 5 og 6 i alt 3 gange.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background