Push-ups på trapper

Det er ikke kun benene, der får glæde af trappetræning. Dine arme får også en tur med øvelsen push-ups på trapper.

Sådan laver du push-ups

  • Sæt fodballerne på jorden, og hænderne på trappen.
  • Placer hænderne så højt oppe, at du kan have kroppen i en lige opadgående linje og holde numsen nede.
  • Spænd i maven, skub numsen ind under dig, og bøj så i albuerne, mens overkroppen nærmer sig trappen.
  • Tænk på, at det er brystet, der skal ned mod trappen, ikke ansigtet. Nakken skal holdes i en lige forlængelse af rygsøjlen.

  • Gentagelser Lav 8 push-ups – i langsomt tempo!

  • Hold 1 minuts pause, og gå så tilbage til øvelse 5. Lav øvelse 5 og 6 i alt 3 gange.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background