Benafsæt med høje knæ på trapper

Med denne øvelse skal du lave høje knæløft med det samme ben forrest hele vejen op ad trappen!

Sådan laver du høje knæ på trappe

  • Nu skal du op ad trappen med samme fod forrest hver gang.
  • Start med at sætte højre fod på trappetrinet, derefter sætter du af, så venstre fod følger med op på trinet, hvorefter du sætter højre fod op på næste trappetrin.
  • Hver gang du flytter højre fod fra et trin, skal du tænke på at løfte knæet så højt som muligt samt at bruge dine arme aktivt.
  • Når du er oppe ved enden af trappen, jogger du normalt ned igen.
  • For hver gang du kommer ned for enden af trappen, skifter du fod, så det er modsatte fod, der "går forrest".

  • Gentagelser 6 gange op og ned – 3 gange op med højre fod forrest og 3 gange op med venstre fod forrest.

  • Herefter går du videre til øvelse 4.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background