Sådan laver du lunges med forhøjning

Sådan styrker du dine benmuskler og balanceevne med disse to husholdningsredskaber.

Kvinde står på skammel med kosteskaft

Lunges med forhøjning

  • Stil dig med venstre fod på skamlens nederste trin.
  • Placer højre fod ca. en meter væk fra skamlen.
  • Hold kosteskaftet i strakte arme frem foran dig. Hvis du er ved at miste balancen,
    kan du evt. sætte kosteskaftet i jorden, så det hjælper dig med at holde balancen.
  • Bøj i højre ben, så venstre knæ kommer tættere på jorden, og sørg for, at højre knæ følger fodens retning.
  • Kom så langt ned, du kan, og skub herefter fra på højre ben, og kom op igen.
  • Antal: 12 stk på hvert ben.

Se øvelsen på video

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background