Sådan laver du lunges med forhøjning

Sådan styrker du dine benmuskler og balanceevne med disse to husholdningsredskaber.

Kvinde står på skammel med kosteskaft

Lunges med forhøjning

  • Stil dig med venstre fod på skamlens nederste trin.
  • Placer højre fod ca. en meter væk fra skamlen.
  • Hold kosteskaftet i strakte arme frem foran dig. Hvis du er ved at miste balancen,
    kan du evt. sætte kosteskaftet i jorden, så det hjælper dig med at holde balancen.
  • Bøj i højre ben, så venstre knæ kommer tættere på jorden, og sørg for, at højre knæ følger fodens retning.
  • Kom så langt ned, du kan, og skub herefter fra på højre ben, og kom op igen.
  • Antal: 12 stk på hvert ben.

Se øvelsen på video

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background