Sådan laver du balanceøvelse

Med et kosteskaft i hænderne kan du både få baller af stål og få forbedret din balanceevne.

kvinde bøjer sig med kosteskaft

Balanceøvelse med kosteskaft

  • Hold kosteskaftet bredere end skulderbredde og stræk armene lige op over hovedet.
  • Løft venstre ben, og bøj i knæet, så du har 90 graders vinkel i både hofte og knæ.
  • Kør nu venstre ben bagud, mens du bøjer i højre ben, læner overkroppen forover og lader kosteskaftet røre anklen. Du skal bøje godt i det ben, du står på, for at kunne nå.
  • Kom herefter op til udgangsposition igen for at gentage øvelsen.
  • Antal: 10 stk på hvert ben.

Se øvelsen på video

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background