Fordelene ved balletræning

Balletræning er nøglen til en stærk og velfungerende krop. Hvis du griber det rigtigt an, kan det have en positiv indflydelse på din overkrop, holdning, ryg, underben og balance. Se, alle fordelene ved en veltrænet bagdel her.

Kvinde løfter benet

OVERKROP

Er musklerne i dit bækken velfungerende, har det en positiv betydning for både nakke og skuldre, og selv din vejrtrækning vil glide mere frit.

HOLDNING

Når du træner dine baller jævnligt, kommer du automatisk til at bevæge dig mere hensigtsmæssigt, og det ser ikke bare bedre ud – det gør også, at du ikke belaster din krop unødigt.

LÆNDEN/RYGGEN

Chancen for, at du kommer til at døje med rygproblemer på et tidspunkt i dit liv, er stor. Med en velfungerende ballemuskel kan du minimere risikoen.

BALANCE

Dine ballemuskler sørger for, at du ikke falder forover. Med veltrænede baller slipper du for at falde, når du står på ét ben, for balletræning er lig med god balance.

UNDERBEN

Du kan forebygge skader i dine knæ og fødder, når du laver balletræning. Baller, der ikke bliver trænet korrekt, kan nemlig lave rav i din benstilling, så du får et skævt slid på knæ og fødder.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background