Sæt et mål for din træning

Trin 3 i Rikke Rønholts strategi går ud på at sætte et mål for din træning - og huske på hvorfor du gør det.

Så følg Rikke Rønholts 6-trinsprogram.

Løb er lidt som med slankekure. Vi kan holde os til ilden i ca. 14 dage, derefter begynder der at gå hverdag i den. Det bliver lidt for bøvlet, noget kommer i vejen, og projektet løber ud i sandet. Vores hjerne har simpelthen ikke kapacitet til at holde fast i motivationen, hvis ikke vi konstant bliver mindet om, hvorfor det stadig er vigtigt. Derfor skal du sætte et klart og ambitiøst mål for din træning.

Meld dig fx til et løb til foråret, gerne sammen med nogle andre. I det her tilfælde er gruppepres helt o.k.! Men overvej også, hvorfor du gerne vil i form. Hvorfor er det vigtigere end fx lige at tjekke lidt flere mails, se lidt mere fjernsyn, hente dit barn ½ time tidligere, sove ½ time længere? Skriv det ned, hæng det op, hav det som screensaver, tal om det, husk det!

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background