Sæt et mål for din træning

Trin 3 i Rikke Rønholts strategi går ud på at sætte et mål for din træning - og huske på hvorfor du gør det.

Så følg Rikke Rønholts 6-trinsprogram.

Løb er lidt som med slankekure. Vi kan holde os til ilden i ca. 14 dage, derefter begynder der at gå hverdag i den. Det bliver lidt for bøvlet, noget kommer i vejen, og projektet løber ud i sandet. Vores hjerne har simpelthen ikke kapacitet til at holde fast i motivationen, hvis ikke vi konstant bliver mindet om, hvorfor det stadig er vigtigt. Derfor skal du sætte et klart og ambitiøst mål for din træning.

Meld dig fx til et løb til foråret, gerne sammen med nogle andre. I det her tilfælde er gruppepres helt o.k.! Men overvej også, hvorfor du gerne vil i form. Hvorfor er det vigtigere end fx lige at tjekke lidt flere mails, se lidt mere fjernsyn, hente dit barn ½ time tidligere, sove ½ time længere? Skriv det ned, hæng det op, hav det som screensaver, tal om det, husk det!

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background