Få styr på dine portioner

Får jeg kun SÅ lidt pizza for 250 kcal? Og kan jeg i stedet få et pænt stykke kylling og masser af grønsager for samme mængde kalorier? Se, hvor mange kalorier, der findes i en lang række portionsstørrelser.

  1. 50 kalorier = 9 gram 2. 100 kalorier = 19 gram 3. 150 kalorier = 28 gram 4. 250 kalorier = 47 gram 5. 500 kalorier = 93 gram

Har du styr på hvor meget du øser op på tallerkenen? Vi giver dig en visuel og talmæssig oversigt over, hvor mange kalorier der er i forskellige portionsstørrelser. Du skal dog huske at være opmærksom på, at mængden af kalorier kan variere i eksempelvis bolognese, frikadeller og kartoffelchips alt efter mærke og opskrift. God fornøjelse!

Se oversigten herunder

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background