Afmål din mad: nødder, gryn og korn

Mængden af kalorier i mandler, saltede peanuts eller noget så simpelt som rugbrød kan være svært at gennemskue.

16. januar 2014 af Ernæringsekspert Martin Kreutzer

I FORM giver dig en visuel og talmæssig oversigt over, hvor mange kalorier der er i forskellige mængder nødder mm.

Se også galleriet med portioner af sødt, salt og snacks.

Fiber-cornflakes: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 135 gram

Rugbrød: 1. 50 kalorier = 25 gram 2. 100 kalorier = 49 gram 3. 150 kalorier = 74 gram 4. 250 kalorier = 123 gram 5. 500 kalorier = 245 gram

Havregryn: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 137 gram

Fuldkornspasta: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 28 gram 3. 150 kalorier = 42 gram 4. 250 kalorier = 70 gram 5. 500 kalorier = 140 gram

Ris: 1. 50 kalorier = 14 gram 2. 100 kalorier = 27 gram 3. 150 kalorier = 41 gram 4. 250 kalorier = 68 gram 5. 500 kalorier = 137 gram

Grovbolle: 1. 50 kalorier = 17 gram 2. 100 kalorier = 35 gram 3. 150 kalorier = 52 gram 4. 250 kalorier = 87 gram 5. 500 kalorier = 174 gram

Mængden af peanuts indeholder: 1. 50 gram = 8 kalorier 2. 100 gram = 16 kalorier 3. 150 gram = 24 kalorier 4. 250 gram = 40 kalorier 5. 500 gram = 80 kalorier

I FORM anbefaler
Indtager du for mange kalorier i løbet af dagen? På I FORM Kostdagbog finder du inspiration til slankeopskrifter, og du får samtidig stor forståelse for din kost og kaloriesammensætning.
Prøv I FORM Kostdagbog gratis her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler