Afmål din portion: Frugt og grønt

Hvordan er kalorieindholdet i tomater og broccoli? Og hvor stor en portion bådkartofler får man for 250 kalorier? I FORM har svaret.

17. januar 2014 af Ernæringsekspert Martin Kreutzer

I FORM giver dig en visuel og talmæssig oversigt over, hvor mange kalorier der er i forskellige portionsstørrelser.

Se også galleriet med portioner af kød, fisk og mejerprodukter.

Bananer: 1. 50 kalorier = 61 gram 2. 100 kalorier = 122 gram 3. 150 kalorier = 183 gram 4. 250 kalorier = 305 gram 5. 500 kalorier = 610 gram

Tomater: 1. 50 kalorier = 192 gram 2. 100 kalorier = 385 gram 3. 150 kalorier = 577 gram 4. 250 kalorier = 992 gram 5. 500 kalorier = 1923 gram

Gulerødder: 1. 50 kalorier = 139 gram 2. 100 kalorier = 278 gram 3. 150 kalorier = 417 gram 4. 250 kalorier = 694 gram 5. 500 kalorier = 1389 gram

Broccoli: 1. 50 kalorier = 111 gram 2. 100 kalorier = 222 gram 3. 150 kalorier = 333 gram 4. 250 kalorier = 556 gram 5. 500 kalorier = 1111 gram

Kogte kartofler: 1. 50 kalorier = 63 gram 2. 100 kalorier = 125 gram 3. 150 kalorier = 188 gram 4. 250 kalorier = 313 gram 5. 500 kalorier = 625 gram

Rød peber: 50 kalorier = 167 gram 100 kalorier = 333 gram 150 kalorier = 500 gram 250 kalorier = 833 gram 500 kalorier = 1667 gram

Kartoffelbåde/pommes frites i ovnen: 50 kalorier = 33 gram 100 kalorier = 67 gram 150 kalorier = 100 gram 250 kalorier = 167 gram 500 kalorier = 333 gram

I FORM anbefaler
Indtager du for mange kalorier i løbet af dagen? På I FORM Kostdagbog finder du inspiration til slankeopskrifter, og du får samtidig stor forståelse for din kost og kaloriesammensætning.
Prøv I FORM Kostdagbog gratis her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler