Afmål din portion: Frugt og grønt

Hvordan er kalorieindholdet i tomater og broccoli? Og hvor stor en portion bådkartofler får man for 250 kalorier? I FORM har svaret.

I FORM giver dig en visuel og talmæssig oversigt over, hvor mange kalorier der er i forskellige portionsstørrelser.

Se også galleriet med portioner af kød, fisk og mejerprodukter.

Bananer: 1. 50 kalorier = 61 gram 2. 100 kalorier = 122 gram 3. 150 kalorier = 183 gram 4. 250 kalorier = 305 gram 5. 500 kalorier = 610 gram

Tomater: 1. 50 kalorier = 192 gram 2. 100 kalorier = 385 gram 3. 150 kalorier = 577 gram 4. 250 kalorier = 992 gram 5. 500 kalorier = 1923 gram

Gulerødder: 1. 50 kalorier = 139 gram 2. 100 kalorier = 278 gram 3. 150 kalorier = 417 gram 4. 250 kalorier = 694 gram 5. 500 kalorier = 1389 gram

Broccoli: 1. 50 kalorier = 111 gram 2. 100 kalorier = 222 gram 3. 150 kalorier = 333 gram 4. 250 kalorier = 556 gram 5. 500 kalorier = 1111 gram

Kogte kartofler: 1. 50 kalorier = 63 gram 2. 100 kalorier = 125 gram 3. 150 kalorier = 188 gram 4. 250 kalorier = 313 gram 5. 500 kalorier = 625 gram

Rød peber: 50 kalorier = 167 gram 100 kalorier = 333 gram 150 kalorier = 500 gram 250 kalorier = 833 gram 500 kalorier = 1667 gram

Kartoffelbåde/pommes frites i ovnen: 50 kalorier = 33 gram 100 kalorier = 67 gram 150 kalorier = 100 gram 250 kalorier = 167 gram 500 kalorier = 333 gram

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background