Derfor er forårstræning så suverænt

Med lys og forår kommer ny energi. Og du behøver jo ikke kaste den hele i forårsrengøringen. Læs, hvorfor foråret egner sig helt suverænt til træning.

Kvinde, der træner blandt forårsblomster.

FORÅR Med foråret kommer fornyet energi og gensynsglæde med naturen. Udnyt det til træning.

© iStock

Kom du ikke i gang med de gode vaner i januar og februar? Så pyt! Der er stadig god tid, inden det bliver sommer. Og du er heldig, for foråret er en helt fantastisk årstid at begynde at træne på. Vi har samlet de bedste grunde lige her.

Du kan nå det inden sommer

Sommerens komme er en stor motivationsfaktor for mange af os til at komme i bedre form. Og vil du for alvor rykke ved noget, så er det i de tidlige forårsmåneder, du skal i gang, i stedet for at vente, til sommeren allerede er over os.

Læs også: 8 ugers bootcamp: Kom i dit livs form

Nytårsforsættet får et nyt skud

Foråret føles på mange måder som en ny begyndelse. Lyset vender tilbage, træerne springer ud, og fuglene vender hjem. Så hvis du ikke kom heeelt i mål med at etablere nye vaner i årets start, er det nu, du kan give det et forsøg mere.

Vi er mere sociale

Mens vinteren har en tendens til at fremkalde den indre huleboer, gør foråret det komplet modsatte ved os. Derfor er det også den bedste årstid til træningsaftaler og til at deltage i træningsfællesskaber med andre, der ligesom du hungrer efter socialt samvær.

Læs også: Sådan træner du bedst med din veninde

Du har god energi

Når foråret endelig rammer, efter hvad der føles som en evighed med mørke og kulde, er vi som spændte flitsbuer og kåde forårskaniner parate til at hoppe ud i naturen og skyde afsted med 100 km/t.

Den energi er den perfekte benzin til at fyre op under din træning og komme ud ad døren. Så udnyt den!

Fede løb og events

Fra april-maj og hele vejen frem mod efteråret bugner det med motionsløb og andre sjove træningsevents på alle niveauer.

Prøv det, og mærk, hvordan motivationen får et ordentligt spark bagi. Plus det er fedt at deltage sammen med én, du holder af.

Læs også: Løb 5 km: Løbeprogram med lydguide

    Newsletter background