© iStock

7 gode grunde til at gå i gang med at træne NU

Det bliver aldrig nemmere og din chance for succes bliver aldrig større.

17. august 2016 af I FORM

  • 1. Du har masser af overskud netop nu.
  • 2. Det er lyst og lunt udenfor – og derfor langt nemmere at komme afsted til træning end om vinteren.
  • 3. Du har haft en lang pause fra hverdagen, så din krop og hjerne har ”glemt” dine gamle vaner og uvaner. Derfor er det et godt tidspunkt at grundlægge nye sunde vaner.

  • 4. Du har slappet af, indhentet dit søvnunderskud og sænket niveauet af stresshormoner i din krop. Din krop er derfor stærk og parat til at tage imod træning.
  • 5. Når din krop er udhvilet og i balance, skaber du optimale vilkår for dannelsen af hormonet dopamin. Jo mere dopamin, jo lettere er det for dig at komme i gang og blive ved, til du når dit mål.
  • 6. I ferien har du sikkert tænkt over, hvad der virkelig betyder noget for dig og hvad du gerne vil – fx træne. Når du kan mærke, hvad der virkelig betyder noget, er det nemmere for dig at skabe træningsvaner, som du kan holde fast i.
  • 7. Når du etablerer gode træningsvaner om sommeren, vil det være naturligt for dig at have en plan B, når det bliver dårligt vejr. Det kunne fx være at købe et medlemskab til et fitnesscenter, fordi du på det tidspunkt slet ikke kan undvære træningen.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: