Pulsing Barre - Tådyp med bold

Du behøver ikke alverdens maskiner og tunge vægte for at få flad mave. Denne styrketræningsøvelse er sjov, nem og giver med garanti ømme mavemuskler - og så kan du lave den hjemme på stuegulvet!

Pulsing Barre, tådyp med bold

ØVELSE 5 – tager godt fat i dine mavemuskler.

© Jakob Helbig

Sådan laver du Tådyb med bold

Startposition

  • Læg dig ned, og placér bolden under den øverste del af ryggen, lidt oven for dine skulderblade.
  • Flet fingrene bag hovedet, pres lænden helt ned i underlaget, og lad den blive der under hele øvelsen.
  • Løft fødderne, og hold benene i en vinkel på ca. 90 grader, så knæene ikke kommer længere ind mod kroppen end dine hofter.
  • Spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Bevægelse

  • Pust ud, og dyp tæerne på ene fod så langt ned mod underlaget, som du kan.
  • Træk vejret ind, og løft foden op igen.
  • Gentag med den anden fod.
  • Det er meget vigtigt, at dine mavemuskler fortsat er spændt op.
  • Hold benene samlet oppe i luften efter den sidste gentagelse, og lav nu små puls med overkroppen op mod knæene.
  • Pust ud, hver gang du pulser opad.

Gentagelser: 3 sæt med 8 x tådyp + 8 x puls.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background