Pulsing Barre - Grand plié

Du behøver ikke alverdens smarte udstyr for at blive slank og stærk. Med denne Pulsing Barre-øvelse træner du lår, baller og lægge.

Grand plié, Pulsing Barre

ØVELSE 2 – træner dine lår, baller og lægge.

© Jakob Helbig

Sådan laver du Grand plié

Startposition

  • Stå med begge hænder på barren.
  • Stå med spredte ben og fødderne pegende ud til siden.
  • Stræk dig lang gennem ryggen, og spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Bevægelse

  • Pust ud, og bøj begge ben, så dine knæ er over hælene og ikke falder indad.
  • Træk vejret ind, når du strækker benene.
  • Hold den sidste gentagelse med bøjede ben, og løft skiftevis en hæl ad gangen.
  • Støt kun let med hænderne, og lad benene arbejde.

Gentagelser: 3 sæt med 8 grand plié + 8 x hælløft med skiftevis højre og venstre fod.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background