Pulsing Barre - Grand plié

Du behøver ikke alverdens smarte udstyr for at blive slank og stærk. Med denne Pulsing Barre-øvelse træner du lår, baller og lægge.

Grand plié, Pulsing Barre

ØVELSE 2 – træner dine lår, baller og lægge.

© Jakob Helbig

Sådan laver du Grand plié

Startposition

  • Stå med begge hænder på barren.
  • Stå med spredte ben og fødderne pegende ud til siden.
  • Stræk dig lang gennem ryggen, og spænd op i mavemuskler og bækkenbund.

Bevægelse

  • Pust ud, og bøj begge ben, så dine knæ er over hælene og ikke falder indad.
  • Træk vejret ind, når du strækker benene.
  • Hold den sidste gentagelse med bøjede ben, og løft skiftevis en hæl ad gangen.
  • Støt kun let med hænderne, og lad benene arbejde.

Gentagelser: 3 sæt med 8 grand plié + 8 x hælløft med skiftevis højre og venstre fod.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background