Varm op i 10 minutter

Opvarmning er supervigtigt inden konditionstræning og styrketræning. Formålet er at få leddene i gang og kropstemperaturen op. Det får dig til at præstere bedre, og du sænker risikoen for skader.

10. januar 2014 af I FORM

Opvarmning - sådan gør du

1. Knæ til bryst

Stå oprejst. Løft skiftevis dine knæ op til brystet – hiv dem så meget ind mod brystet som muligt.
Antal: 30 stk.


2. Fod til numse

Tag skiftevis en fod op til numsen, så du laver et dynamisk stræk i dit forlår. Du skal skifte stilling hurtigt, så du ikke holder strækket for længe
Antal: 30 stk.


3. Kravl til planke

Stræk dine ben helt, bøj overkroppen forover, og sæt hænderne i jorden. Kravl frem i planke, og kravl herefter tilbage igen, indtil dine hænder rører fødderne, og rejs dig så op. Når du er helt oprejst, starter du forfra.
Antal: 30 stk.


... fortsæt opvarmningen med flere øvelser, og slut af med let løb på stedet.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: