00.00
-00.00

Opvarmning

00.00
-00.00

Armcamp del 4

8 min.
Øvet

Både de brede og de smalle push-up kommer i spil i fjerde og sidste del af I FORMs armcamp, hvor du også skal træne skuldre og bagsiden af armene med elastik

I FORMs armcamp løber over fire dele. I hver del får du to øvelser, som styrker forskellige muskler i armene. Én variant af armbøjninger og én øvelse med elastik. Øvelserne stiger i sværhedsgrad fra gang til gang.

I FORMs armcamp løber over fire dele. I hver del får du to øvelser, som styrker forskellige muskler i armene. Én variant af armbøjninger og én øvelse med elastik. Øvelserne stiger i sværhedsgrad fra gang til gang.

In and out push-up

Hvis øvelsen er for hård, kan du sætte knæene i underlaget.

  • Stil dig i en planke med hænderne placeret i lidt mere end skulderbreddes afstand.
  • Tag en armbøjning ved at bøje i armene og sænke dig mod gulvet, som du kan. Stræk kraftfuldt armene, så du kommer tilbage i planken.
  • Tag et lille “skridt” indad med hver hånd, så de kommer tættere på hinanden. Cirka skulderbredde.
  • Tag en smal armbøjning, hvor dine albuer bøjes ned langs siden af kroppen. Stræk kraftfuldt armene, så du kommer tilbage i planken.
  • Fortsæt med at skifte fra de brede til de smalle push-ups.

Skulderløft

Hvis du har en lille træningselastik – også kaldet et mini band – kan du bruge det i stedet for at binde knude på den lange.

A

  • Bind knude på elastikken, så den danner en løkke. Jo mindre, jo hårdere bliver øvelsen. Stik armene ind i elastikken, og placér den enten rundt om hænderne eller lidt oppe på underarmene. Bøj armene i 90-graders vinkel.

B

  • Hold den ene arm stille, og løft den anden arm ud til siden og op, mens du bevarer bøjningen i albuen. Sænk armen igen.
  • Løft modsatte arm på samme måde. Gentag fra side til side.
Newsletter background