00.00
-00.00

Opvarmning

00.00
-00.00

Armcamp del 2

8 min.
Let øvet

I anden del af I FORMs armcamp skal du lave push-up på knæene og træne dine biceps med den lange elastik.

Armcampen løber over fire afsnit, hvor du hver gang skal lave en armbøjningsøvelse plus en øvelse med lang elastik. Sværhedsgraden stiger undervejs.

Armcampen løber over fire afsnit, hvor du hver gang skal lave en armbøjningsøvelse plus en øvelse med lang elastik. Sværhedsgraden stiger undervejs.

Push-up på knæ

A

  • Læg dig i en planke på strakte arme og med hænderne i lidt bredere afstand end skuldrene.
  • Sæt knæene i underlaget, og spænd op i maven. Din lænd må ikke hænge – hellere stritte lidt med numsen.

B

  • Sænk dig ved at bøje armene, og hold spændingen i kroppen. Kom ned til ca. 90-graders vinkel.
  • Pust ud, og skub dig kraftfuldt op igen på strakte arme.
  • Fortsæt med at sænke dig kontrolleret og skubbe fra med stor kraft. Jo mere spændt din krop er, jo nemmere.

Biceps curl

A

  • Stil dig med fødderne midt på elastikken og let bøjede knæ.
  • Tag fat i hver ende af elastikken med strakte arme. Elastikken skal være spændt, så du mærker lidt modstand. Spænd op i maven.

B

  • Pust ud, og træk op i elastikken ved at bøje albueleddet, så dine hænder kommer op mod dine skuldre. Din overarm forbliver stabil.
  • Træk vejret ind, og sænk langsomt hænderne igen. Tempo­skiftet er vigtigt, da dine muskler bliver udfordret, når du sænker elastikken langsomt.
  • Fortsæt med at bøje og strække armene.
Newsletter background