00.00
-00.00

Opvarmning

00.00
-00.00

Armcamp del 1

10 min.
Begynder

Skal dine arme styrkes og strammes op? Så træn med på første del af I FORMs armcamp, hvor du går fra begynder til bomstærk.

I FORMs armcamp løber over fire dele. I hver del får du to øvelser, som styrker forskellige muskler i armene. Én variant af armbøjninger og én øvelse med elastik. Øvelserne stiger i sværhedsgrad fra gang til gang, og hvis du giver den gas, kan du glæde dig til stærkere og strammere arme.

I FORMs armcamp løber over fire dele. I hver del får du to øvelser, som styrker forskellige muskler i armene. Én variant af armbøjninger og én øvelse med elastik. Øvelserne stiger i sværhedsgrad fra gang til gang, og hvis du giver den gas, kan du glæde dig til stærkere og strammere arme.

Incline push-up

A

  • Støt håndfladerne mod fx kanten af et bord, en vindueskarm eller en bænk.
  • Spænd let op i maven, hold ryggen stabil, og sørg for, at kroppen danner en ret linje.

B

  • Bøj så i armene, så brystet sænkes ned mod bordkanten. Prøv, om du kan komme helt ned at snitte kanten.
  • Stræk armene, så du hæver dig til startpositionen.
  • Har du smal afstand mellem hænderne, skal dine albuer pege bagud – og ikke ud til siden. Så aktiverer du triceps.

Triceps-stræk med lang elastik

A

  • Fold elastikken på midten, og stik højre hånd igennem.
  • Put højre hånd på venstre skulder, så du nærmest sætter elastikken fast på skulderen.
  • Venstre hånd griber fat om de to stykker, der hænger løst. Armen er bøjet ca. 90 grader i albueleddet.
  • Træd tilbage med venstre ben.

B

  • Træk så elastikken nedad med venstre hånd, så armen strækkes. Du skal mærke modstand. Ellers er elastikken for slap.
  • Bøj armen igen, og fortsæt med at strække og bøje i en glidende bevægelse.
  • Hold igen på vejen op, så du mærker musklerne spænde og give slip.
Newsletter background