Sig farvel til stress

Få tips til hvordan du kan blive stressfri ved hjælp af åndedrætsøvelser, en gåtur i naturen og giv din hjerne en pause.

Sig farvel til stress

Træk vejret langsomt

  • Næste gang du føler dig stresset, presset eller overmandet, så prøv følgende: Sæt dig ned, træk vejret langsomt ind gennem næsen, så maven (og ikke brystkassen) løfter sig. Pust ud gennem munden.
  • Derfor: Dybe vejrtrækninger virker beroligende og afstressende.

En pause til hjernen

  • Brug 10 minutter en gang imellem på at tælle ænderne i søen, se på bladenes mønster, betragte sneen falde, kigge på skyer, tælle gule busser på vejen eller duer i et træ.
  • Derfor: Det er en form for meditation, hvor du fastholder dit fokus på næsten ingenting. Det giver hjernen tiltrængt ro.

Tag vores stress-test og tjek dit stressniveau

Ud i naturen

  • Gå en tur i skoven, ved stranden, i din have eller i en nærliggende park.
  • Derfor: Grønne områder og natur reducerer mængden af stresshormoner i din krop. Flere undersøgelser har desuden konkluderet, at personer, der ofte opholder sig i naturen, lever længere.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background