Sig farvel til stress

Få tips til hvordan du kan blive stressfri ved hjælp af åndedrætsøvelser, en gåtur i naturen og giv din hjerne en pause.

Sig farvel til stress

Træk vejret langsomt

  • Næste gang du føler dig stresset, presset eller overmandet, så prøv følgende: Sæt dig ned, træk vejret langsomt ind gennem næsen, så maven (og ikke brystkassen) løfter sig. Pust ud gennem munden.
  • Derfor: Dybe vejrtrækninger virker beroligende og afstressende.

En pause til hjernen

  • Brug 10 minutter en gang imellem på at tælle ænderne i søen, se på bladenes mønster, betragte sneen falde, kigge på skyer, tælle gule busser på vejen eller duer i et træ.
  • Derfor: Det er en form for meditation, hvor du fastholder dit fokus på næsten ingenting. Det giver hjernen tiltrængt ro.

Tag vores stress-test og tjek dit stressniveau

Ud i naturen

  • Gå en tur i skoven, ved stranden, i din have eller i en nærliggende park.
  • Derfor: Grønne områder og natur reducerer mængden af stresshormoner i din krop. Flere undersøgelser har desuden konkluderet, at personer, der ofte opholder sig i naturen, lever længere.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background