Meditation på et kvarter

Du kan give dig god tid til at slappe helt af, hvis du har et kvarter. I FORM viser dig hvordan.

Sådan gør du hvis du har et kvarter

  • Skan din krop med din opmærksomhed. Dvæl et øjeblik ved hvert sted, og forsøg at give slip på eventuelle spændinger.
  • Start med at føre din opmærksomhed til din hovedbund.
  • Flyt den derefter til din pande, øjne, næse, mund, tunge, læber, kinder, tindinger og ører.
  • Skan videre til din hals og til dit bryst.
  • Flyt så fokus til dit mellemgulv og maveregion.
  • Dernæst fører du opmærksomheden til din nakke, området mellem dine skulderblade og hele vejen ned langs ryggen til din lænd.
  • Fokuser så på henholdsvis din højre og venstre skulder og hele vejen ud langs din arm helt ud til fingerspidserne.
  • Til slut fokuserer du på henholdsvis dit højre og venstre ben. Start ved lysken og videre til lår, knæ, skinneben, læg, fodled, fod og helt ud til dine tæer.
  • Giv dig god tid, og hvis du oplever, at du mister fokus et øjeblik, så fortsæt blot derfra, hvor du slap.

Er du begynder? Læs mere om meditation for begyndere her.

Afslapningsmusik og beroligende lyde hjælper mod søvnløshed. Se hvorfor og få 8 gratis lydfiler, der hjælper dig med at falde i søvn.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background