Svøm dig i form

I modsætning til under en sprint skal du her holde lidt igen og nøjes med at presse kroppen til 90 procent af din topfart. Øvelsen er velegnet til bassinet, hvis du er en habil svømmer.

Svøm dig i form

© iStock

Sådan svømmer du intervaller

  • Varm op i 5 min.
  • Spurt
  • Roligt tempo
  • Spurt
  • Roligt tempo osv.

For begynderen

Varm op, svøm 5 x 1 minut med høj fart adskilt af halvandet minut i roligt tempo (ca. 50 meter). Hold en smule igen på de første intervaller, så der er overskud til at gennemføre de sidste ordentligt. 5 x 1 minuts spurt i alt.

For den øvede

Varm op, svøm 10 x 1 minut med høj fart adskilt af halvandet minut i roligt tempo. 10 x 1 minuts spurt i alt.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background