Svømning – fuld fart fremad

Svømning træner dine motoriske evner, og du får bevæget dine led ud i nogle positioner, som de færreste praktiserer til hverdag.

Få samme gevinst som 5 km løb med svømning.

  • Opvarmning: 250 meter svømning i valgfri stilart.
  • Program:
    1. Progressiv svømning: 4 x 25 meter. Svøm roligt de første 25 meter. Skru herefter op for farten, så du svømmer de sidste 25 meter i et virkelig højt tempo.
    2. Benspark: 4 x 25 meter. Hold i et kickboard med begge hænder, og lav crawlspark med benene. Du må kun bruge benene. Hold evt. en lille pause efter hver 25 meter.
    3. Pyramidesvømning: 50-100-150-200-150-100-50 meter. Start med at svømme 50 meter, så hurtigt du kan. Hold derefter 30-60 sekunders pause, inden du svømmer 100 meter og igen holder 30-60 sekunders pause – og så videre.
  • Afslutning: 4 x 25 meter for fuld skrald. Vælg den svømmestil, som du bedst kan få pulsen op med, og hold så få pauser mellem de 25 meter som muligt.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background