Svømning – fuld fart fremad

Svømning træner dine motoriske evner, og du får bevæget dine led ud i nogle positioner, som de færreste praktiserer til hverdag.

Få samme gevinst som 5 km løb med svømning.

  • Opvarmning: 250 meter svømning i valgfri stilart.
  • Program:
    1. Progressiv svømning: 4 x 25 meter. Svøm roligt de første 25 meter. Skru herefter op for farten, så du svømmer de sidste 25 meter i et virkelig højt tempo.
    2. Benspark: 4 x 25 meter. Hold i et kickboard med begge hænder, og lav crawlspark med benene. Du må kun bruge benene. Hold evt. en lille pause efter hver 25 meter.
    3. Pyramidesvømning: 50-100-150-200-150-100-50 meter. Start med at svømme 50 meter, så hurtigt du kan. Hold derefter 30-60 sekunders pause, inden du svømmer 100 meter og igen holder 30-60 sekunders pause – og så videre.
  • Afslutning: 4 x 25 meter for fuld skrald. Vælg den svømmestil, som du bedst kan få pulsen op med, og hold så få pauser mellem de 25 meter som muligt.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background