Sprint dig i form

Denne øvelse er særlig velegnet som bakkeløb, hvor du sprinter op ad bakke, men kan også laves på de almindelige løbestier.

Sprint dig i form

© iStock

Sådan løber du intervaller

  • Varm op i 5 min.
  • Sprint
  • Jog
  • Sprint

  • Jog osv.

For begynderen

Varm op, sprint 20 sekunder så hurtigt som overhovedet muligt, jog 3-4 minutter, og sprint igen 20 sekunder. 2 x 20 sekunders sprint i alt.

For den øvede

Følg samme program som begynderen, men med dobbelt så mange sprinter. 4 x 20 sekunders sprint i alt.

Mest læste lige nu

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background