Kvinde med faste baller og ryggen til
© Colourbox

To simple øvelser til faste baller

Drømmer du også om flotte, faste baller og lår? Så tjek disse to geniale træningsøvelser!

9. oktober 2016 af I FORM

Vi elsker øvelser, som gør en forskel. Særligt, hvis de ovenikøbet kun tager få minutter at udføre.

Hvem vil ikke gerne have stramme baller OG faste lår? Disse to øvelser giver dig netop dét. 

Du kan med fordel lave øvelserne i forlængelse af din pulstræning, det vil også hjælpe med at sætte din forbrænding i vejret. Øvelserne er også ideelle, hvis du bare skal presse lidt træning ind i en travl hverdag.

Sumo squats og jump lunges

De to effektive øvelser er sumo squats og jump lunges. Lav først jump lunges i 20 sekunder og derefter sumo squats i 40 sekunder.

Tjek nedenfor, hvordan du udfører de to øvelser!

Jump lunges

Når du laver jump lunges, er det vigtigt, du er fortrolig med teknikken. Det er fx væsentligt, at du har helt styr på, hvordan du laver almindelige lunges uden hop. På den måde minimerer du risikoen for skader. I videoen kan du se eksempler på både lunges og jump lunges.

Sumo squats

Det kan godt være, det ser nemt og ubesværet ud. Men det er benhårdt for lår og baller. Spænd godt op i maven, så ikke du mister balancen. Og sørg for, at dine knæ og tæer peger i samme retning.

Sammenlagt tager de to øvelser kun 1 minut at udføre. Gentag kombinationen i 3-5 minutter uden at holde pause mellem øvelserne.

God træning!


--

I FORM anbefaler
Vil du have mere ud af din træning og skabe synlige resultater? I FORM Kostdagbog hjælper dig med at holde styr på din kost og balancen mellem protein, kulhydrater og fedt. Log din træning, og lad os guide dig til det rette kalorieindtag!


Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis 

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler