To simple øvelser til faste baller

Drømmer du også om stærke og faste baller og lår? Så tjek disse to geniale træningsøvelser!

Kvinde der laver squat

PÅ KUN 5 MINUTTER ... kan du få stærke lår og baller.

© iStock

Vi elsker øvelser, som gør en forskel. Særligt, hvis de ovenikøbet kun tager få minutter at udføre. Så kan du nemlig nemt presse lidt træning ind i en travl hverdag.

Og hvis du gerne vil have stærke baller OG lår på få minutter? Er det netop disse to øvelser, du skal lave.

Du kan med fordel lave øvelserne i forlængelse af pulstræning som fx løb eller rask gang, det vil også hjælpe med at sætte din forbrænding i vejret.

Sumo squats og jump lunges

De to effektive øvelser er sumo squats og jump lunges. Lav først jump lunges i 20 sekunder og derefter sumo squats i 40 sekunder.

Sammenlagt tager de to øvelser altså kun 1 minut at udføre. Gentag kombinationen i 3-5 minutter uden at holde pause mellem øvelserne.

Se her, hvordan du laver øvelserne.

Sådan laver du jump lunges

Når du laver jump lunges, er det vigtigt, du er fortrolig med teknikken. Det er fx væsentligt, at du har helt styr på, hvordan du laver almindelige lunges uden hop. På den måde minimerer du risikoen for skader.

I videoen kan du se eksempler på både lunges og jump lunges.

Sådan laver du sumo squats

Det kan godt være, det ser nemt og ubesværet ud. Men det er benhårdt for lår og baller. Spænd godt op i maven, så ikke du mister balancen. Og sørg for, at dine knæ og tæer peger i samme retning.

I videoen kan du se eksempel på sumo squats.