3 nemme øvelser med kettlebell

Har du ikke prøvet at træne med kettlebell endnu? Så får du fire gode grunde her.

En kettlebell ligner en kanonkugle med håndtag. De findes i forskellige størrelser og vægt, og er som regel lavet af støbejern

Derfor skal du træne med kettlebell

  • 1. Du får trænet hele kroppen på en gang.
  • 2. Du træner både de langsomme og de hurtige (eksplosive) muskelfibre.
  • 3. Du styrker kernemuskulaturen.
  • 4. Du får både styrke og udholdenhed.

Se kettlebell-øvelserne nederst på siden.

Find den rigtige størrelse på din kettlebell

Tag kettlebellen i hånden og pres den op over hovedet med én arm 3-5 gange. Hvis det er for hårdt og du ikke kan, så skal du have en lavere vægt.
Start ikke for tungt eller for let.

Som udgangspunkt kan kvinder starte med en vægt i intervallet 8-12 kg, det afhænger dog af alder og træningserfaring.
Det bedste råd er at få styr på dine basisøvelser, før du tager fat i en tungere kettlebell.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background