Returløb

Returløbspasset giver jer mulighed for at nå i mål samtidig, uanset grundformen. Det er ren smørelse for selvtilliden.

Mand og kvinder løber intervaller sammen.

I returløb starter og slutter I sammen, men undervejs kan den ene godt løbe længere end den anden, hvis formen er til det.

Sådan løber du returløb

Start samtidig, og løb i samme retning i jeres eget tempo, indtil den tid, I har aftalt, er gået. Stop op, hvor I er nået til, og hvil i 50 procent af intervallets varighed. Har I løbet 2 minutter, skal pausen altså vare 1 minut.

Umiddelbart efter pausen vender I om og løber retur til start, men denne gang 10 procent hurtigere end på vejen ud. Brugte I 2 minutter (120 sekunder), gælder det om at nå retur 12 sekunder hurtigere. Har alle timet intensiteten rigtigt, når I målet samtidig.

Når I er fremme, kan I hygge jer sammen i et minut, inden I angriber det næste interval.

Interval-passet

  • Varm op ved at løbe 1-2 km let løb. Lav 50 knæløftninger og 50 hælespark.
  • Løb herefter 2 min. ud, 1.48 retur, 90 sek. ud, 81 sek. retur, 60 sek. ud, 54 sek. retur, 30 sek. ud, 27 sek. retur.
  • Løbere i meget god form kan evt. lægge ud med en ekstra omgang: 3 min. ud, 2.42 retur.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background