Jagtstart

I dette interval giver stemningen af jagt og flugt ekstra kræfter. Princippet udligner eventuelle styrkeforhold, så I kan løbe om kap som ligemænd.

Kvinde sætter gang i en spurt, mens en mand tager tid på hende.

Løber I jagtstart, agerer den langsomste løber "hare" for de hurtigste.

Sådan løber du jagtstart

Begynd med at løbe 1000 meter så hurtigt som muligt. Noter forskellen på jeres tider, da I skal bruge dem til at regne ud, hvornår I hver især skal starte jeres interval.

Omregn tidsforskellen til sekunder pr. 100 meter. Løber den ene fx 1000 meter på 270 sekunder og den anden på 300 sekunder, er forskellen pr. 100 meter 3 sekunder (300 - 270 : 10 = 3).

Den langsomste starter intervallet, og andre løbere venter så den tid, I har regnet ud, er rimelig. Giver alle sig maksimalt, rammer I målstregen på cirka samme tid og kan undervejs i intervallet piske hinanden frem. Gentag samme princip på tilbagevejen.

Interval-passet

  • Varm op ved at løbe 1-2 km let løb. Lav 50 knæløftninger og 50 hælespark.
  • Løb herefter 4 jagt­starter a 600-800 meter.
  • Disponer kræfterne, så sidste omgang kan gennemføres lige så hurtigt som den første.

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background