Få en sund krop på 3 minutter

3 minutter. Det er al den tid, du skal bruge, hvis du vil forbedre dit kondital.

kvinde dyrker spinning

Lidt træning er i høj grad bedre end ingen træning. Det bekræfter en undersøgelse, hvor testpersonerne blev sat til at svede igennem på en cykel i blot tre minutter om ugen.

Selve træningspasset blev gennemført tre gange om ugen og varede i alt 10 minutter med op- og nedvarmning, men det var altså kun i 3 gange 20 sekunder, der blev knoklet igennem hver gang.

Har du 7 minutter? Så skal du prøve dette effektive program

Det var nok til, at testpersonerne efter seks uger i gennemsnit havde forbedret deres kondital med 12 procent og samtidig havde et fald i blodtrykket på 7 procent. Selv om hverdagen er presset, kan du derfor sagtens få noget ud af helt korte træningspas i stedet for at droppe dem helt.

*Kilde: PLOS One*

Mest læste lige nu

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background