Kun 30 minutter om UGEN er nok.

Hulahop ruller din talje slank

Var du også vild med hulahop som barn? Dengang tænkte du nok ikke lige på, at den farvestrålende ring gjorde underværker for dine kurver, men det er nøjagtig, hvad den gør.

9. september 2010 af I FORM-redaktionen

Alle mavens (og mange af ryggens) muskler bliver sat på arbejde, når du sætter ringen i svingninger, og med de nye ringe, som er en del tungere end plasticringene fra din barndom, er der ikke lang vej til en flot, stærk og sund hvepsetalje.

Derfor er hulahop effektivt

Den klassiske hulahopøvelse, hvor ringen holdes i svingninger omkring taljen, kræver en nøjagtig koordination mellem alle kroppens muskler. Samtidig er du nødt til at holde et vist tempo, og det forbrænder energi. Ingen øvelser kan få fedtet til at smelte af på lige præcis talje eller hofter, men dit taljemål kan sagtens blive mindre af hulahopøvelsen alligevel. Den aktiverer og styrker de dybtliggende mavemuskler, som har tendens til at blive slappe, hvis du sidder meget ned i løbet af dagen. Giver du den fuld gas med ringen, er det pulstræning svarende til en jogge/løbetur, powerwalking eller en step/aerobicklasse.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: