TEST: Bevæger du dig nok?

Er du tilstrækkelig fysisk aktiv til at holde dig sund og rask? Tag testen, og få svaret. Måske ligger du lige på vippen og kan med små justeringer få det fulde udbytte af din motion. Sæt i gang!

Kvinde på cykel vs. kvinde på sofa

SUNDHED Har du fundet balancen mellem cykeltid og sofatid?

© iStock

Din sundhed afhænger i høj grad af, om du får bevæget dig nok. Du skal helst være fysisk aktiv en halv time om dagen.

To gange om ugen skal pulsen op, så du har svært ved at tale. Sådan lyder anbefalingerne fra sundhedsmyndighederne.

Når det er sagt, så regnes fysisk aktivitet for alle former for bevægelse, der sætter energiomsætningen i vejret. Det gør løbeturen eller en gang styrketræning i fitnesscentret selvfølgelig.

Find programmer, øvelsesvideoer og motivationstips til et væld af træningsformer HER

Men det tæller også, når du fx cykler til arbejde, gør rent derhjemme eller lufter hund eller børn. Bare du får bevæget dig hver dag.

Gør du det, kan du til gengæld glæde dig over, at du forebygger en lang række sygdomme og styrker din sundhed. Det kan gøre forskellen på, at du ikke bare lever længe, men også lever godt.

LÆS OGSÅ: Har du forhøjet blodtryk?

Tag testen, og få en indikation af, om du er aktiv nok – og hvad du i så fald kan gøre for at blive det.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background